Erhverv

Er du en PR Chowderhead?

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 850 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Er du en PR Chowderhead?
Du befinder dig hvis du stå, mens dine offentlige forbindelser mennesker futz rundt med kommunikation taktik i stedet for sømning ned uden for publikum opførsel, at hjælper dig med at nå dine mål.
Ingen slag på kommunikation taktik. De kommer virkelig handy på det rigtige tidspunkt, som beskrevet senere i dette stykke.
Men den virkelige pr lejlighed ligger med denne virkelighed: mennesker handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd påvirker organisationen, er pr mission opnået.
Hvad det betyder for dig, er sat i søgelyset, hvor det hører hjemme ved at levere den vigtigste eksterne publikum opførsel du nødt til at hjælpe med at opnÃ¥ din missionsmÃ¥l. SÃ¥ kig pÃ¥ taktik for hvad de er – ingen erstatning for en primær pr indsats.
For eksempel, ændre opfattelser og dermed adfærd blandt dem vigtige uden for publikum i jeres, så ur til aktivitet som kunder at foretage gentagne køb, kapital givere eller angive kilder ser din vej, udsigterne begyndt at gøre forretninger med du, samfundsledere søger du ud, organisationer foreslår strategiske alliancer og joint ventures og lovgivere og politiske ledere ser du som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Det er bare ikke så svært at gøre det rigtigt.
Tjek PR arbejdet undervejs i din enhed for aktiviteter som disse. Har nogen opført dem uden for publikum med den største indvirkning på din specifikke operation? Er denne liste blevet prioriteret afhængig af sværhedsgraden af disse virkninger?
Har du nogen reel idé om, hvordan disse vigtige målgrupper på toppen af listen opfatter organisationen? Det er virkelig vigtigt, for som den grundlæggende forudsætning citerede tidligere noter, disse opfattelser uundgåeligt morph til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed mål.
Der er naturligvis arbejde involveret i at trække dette. Du, dine kolleger eller nogen, må komme derud og interagere med medlemmer af den centrale målgruppe.
Og stille en masse spørgsmÃ¥l som “har du hørt om os? Har du haft kontakt med os? Var det tilfredsstillende i alle henseender?” Naturligvis alle denne gang du lytter omhyggeligt for enhver negativitet mens staying alert for tøvende eller undvigende svar og især for usandheder, unøjagtigheder, rygter og misforstÃ¥elser.
De data, du indsamler, du vil bruge til at oprette din pr mål, dvs. den specifikke opfattelse at være ændret, efterfulgt af de ønskede adfærdsændringer. Med andre ord, er dit mål her at korrigere disse usandheder, unøjagtigheder, misforståelser og rygter.
Men målene er værdiløs uden strategier. Heldigvis har du tre af dem at vælge imellem: oprette opfattelse/mening hvor der ikke er nogen, ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Lad din pr målet punkt til det oplagte valg.
Nu du lægger pÃ¥ din writer’s hat og skrive lidt virkelig overbevisende af prosa – den korrigerende besked, du vil bruge til at oprette, ændre eller styrke individuelle opfattelse blandt medlemmerne af denne mÃ¥lgruppe. Klarhed er virkelig vigtigt, som er nøjagtighed og troværdighed. Jo mere overbevisende beskeden er, jo mere det hjælper ændre, hvad en masse mennesker tror, sÃ¥ prøv svært at “tvinge” læseren.
Heldigvis har du en flok “lastdyr”-kommunikation taktik nævnt – der vil bære din “besked til inspiration” til øjne og ører af din mÃ¥lgruppe.
Taktik spænder fra nyhedsinteresse undersøgelser, alle former af taler og breve til redaktøren til pressemeddelelser, brochurer, radio og aviser interviews og næsten alt i mellem. En advarsel: Sørg for at de taktik, du vælger har en dokumenteret at nå folk som dem i din målgruppe.
Pretty snart vil du spørge dig selv, “Er vi gør nogen fremskridt i at ændre opfattelsen af fejlende?” Forudsat, at du ikke ønsker at tilbringe en masse penge pÃ¥ professionelle meningsmÃ¥linger, (noget mere end du gjorde tidligere i denne drill), bliver du nødt til at foretagne denne mÃ¥lgruppe opfattelser.
Stor forskel denne gang er du vil holde øje med omhyggeligt at se, mens stille det samme spørgsmål igen, i hvilken grad den fejlende opfattelse nu er blevet ændret. Med andre ord hvor meget at opfattelse er faktisk bevæger sig i din retning, og hvor sandsynligt det er at levere de adfærd, du virkelig ønsker.
Det vil sige, du har ingen chance for at blive en chowderhead, når du bruger den fundmental virkelighed for public relations til sikkert søm ned ydersiden publikum opførsel, at hjælpe dig med at nå dine mål.
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *